Siema!
J10 jak i cała seria J od Specna Arms to pierwsze modele nowej platformy replik z rodziny AK. Została już na wstępie wyposażona w gearboxy typu ORION ale w wersji V3.Jednym z charakterystycznych punktów Oriona jest system szybkiej wymiany sprężyny, ale nie ten najszybszy. Tutaj trzeba jednak tego gearboxa wytargać z body. Ale czy na pewno?
I oto jestem tutaj ja, który mogę Wam podpowiedzieć, że nie trzeba całego gb wyciągać, mimo wszystko jest trochę pierdzielenia aby to zrobić. To nie emka, raz, dwa i już.
A więc jedziemy z fotkami!
Pierwsze co trzeba zrobić, to wiadomo poodpinać wszystkie akcesoria, dodatki i na końcu pozbyć się pokrywy. Dla wygody można ściągnąć kolbę, albo ją rozsunąć, zależnie jaką wersje dokładnie serii J macie.
Kolejnym punktem jest chwyt. W moim przypadku odkręcamy płaskim śrubokrętem jedną śrubkę i pozbywamy się chwytu osłaniającego koszyk z silnikiem.
Następnie obracamy na boczek naszego kałacha i z pazura najczęściej odkręcamy śrubę trzymającą nam selektor. Później wezmę pokażę jak go poskładać.
Jeśli nie idzie, użyjcie kombinerek, ale baardzo ostrożnie. Dzięki tej śrubie wybieracie tryby ognia.
Jeśli pierwszy raz robicie coś przy replice, to pamiętajcie aby zachować choć minimum czystości na miejscu pracy. Rzeczy sobie porozkładajcie ładnie, aby połapać się co gdzie było. Wtedy składanie to czysta przyjemność.
Teraz jak porozkręcaliście chwyt i selektor, warto pozbyć się sprężyny wraz z prowadnicą klapy wyrzutu łusek.Czas na komorę hopup. Raz mi się udało wyciągnąć jakoś prowadnice springa bez ruszania komory, ale nie róbcie tego aby nie pokrzywić niczego :P
U mnie na szczęście obyło się bez uszkodzeń.
Więc odkręcamy dwie śrubki na krzyżak przy komorze hopsiup.Dociskamy komorę do gb i wyciągamy klocka L, który nam stabilizuje komorę. Po jego usunięciu przesuwamy komorę do przodu repliki.
Aha, nie zapomnicie go później wsadzić!Wreszcie możemy się dobrać do springa. Kantujemy lekko gb, aby dupka nam się uniosła i przesuwamy go lekko do przodu. Wtedy bierzemy płaski śrubokręt, obracamy prowadnice springa o 90 stopni, wysuwamy z gb, ale skrzydełko trzyma body, więc obracamy znów prowadnice ale już poza gearboxem o 90 stopni i wysuwamy lekko pod kątem springa.
Aby wszystko poskładać, to wsadzamy springa, blokujemy go w gb, wciskamy gb na miejsce, dosuwamy komore hopup do gb, wsadzamy klocek L, przykręcamy komore hopup, przykręcamy selektor, chwyt, wsadzamy prowadnice pokrywy wyrzutu łusek i zamykamy pokrywę uważając na kable.
To wszystko tak naprawdę z całej akcji szybkiej wymiany sprężyny w serii J ;)
Do następnego!











Komentarze
Prześlij komentarz